Žinių terasa

Versle geriau mokytis iš savų ar svetimų klaidų?

2017-08-18

 

Ekspertai apie naujo verslo kūrimą: vien tik idėjos neužtenka, reikia ja ir tikėti

Liaudies išmintis byloja – protingi žmonės mokosi iš svetimų klaidų. Tokios pat taisyklės svarbu laikytis ir versle, kurį plėtojant verta pamąstyti ir apie investicijų iš šalies pritraukimą bei verslo partnerius. Pasak ekspertų, bene svarbiausias sėkmingo verslo ingredientas – spindinčios akys ir mokėjimas turimą idėją išversti į verslo kalbą, kad ji būtų patraukli ne tik sau pačiam, bet ir potencialiems investuotojams.

„Swedbank“ projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ kūrėjų inicijuotame interneto seminare susitikę verslininkas, įmonės „Bioproduktas“ vadovas Dovydas Juškys, prekės ženklo „Atsikeli ir varai“ kūrėja Aušra Šeduikytė ir „Verslo angelų fondo“ partneris Algimantas Variakojis kartu su diskusijos moderatore, „Swedbank“ Finansų instituto vadove Jūrate Cvilikiene pasidalijo įžvalgomis apie mokymąsi iš kitų klaidų versle ir barjerus, atbaidančius žmones nuo nuosavo verslo kūrimo.

Biurokratijos baimė gali tapti galimybe

Neseniai „Swedbank“ atlikta apklausa parodė, kad šiandien 8 iš 10 lietuvių tikina jau turintys savo verslą arba galvojantys apie jo kūrimą. Vis dėlto, pasak J. Cvilikienės, tarp veiksnių, lietuvius labiausiai atbaidančių nuo savo verslo kūrimo, pirmąją vietą užima biurokratija.

Tiesa, tokia priežastis seminare neįtikino A. Variakojo, kuris pažymėjo, kad kai kada biurokratinės kliūtys kaip tik gali tapti įkvėpimu verslui.

„Kai aš registravau savo pirmąją įmonę 1992 m., tai užtruko du mėnesius, bet aš pamačiau galimybę. Tuomet, už atitinkamą mokestį, nusprendžiau padėti kitiems išspręsti šį klausimą – žmonėms įmonę įregistruodavau per vieną dieną“, – kalbėjo „Verslo angelų fondo“ partneris.

Su kliūtimis, trukdančiomis plėtoti verslą, teigė nesusidūręs ir iš kanapių pagamintų maisto produktų prekių ženklo „Hempus“ atstovas Dovydas Juškys. „Aš manau, kad tai iniciatyvos klausimas – jeigu tau reikia, tikrai viską pasidarysi“, – teigė D. Juškys.

„Hempus“ atstovas labiausiai jų verslui padedančiu dalyku įvardijo įvairias parodas, kuriose galima puikiai pajusti rinkos pulsą.

Kreipėsi pagalbos

Ketverius metus drabužius ir avalynę kurianti dizainerė ir prekių ženklo „Atsikeli ir varai“ savininkė A. Šeduikytė diskusijoje prisipažino kažkada pati bijojusi biurokratinių kliūčių, todėl kurį laiką verslą plėtojo su individualios veiklos pažyma ir atidėliojo bendrovės kūrimą.

„Kreipiausi į žmones, kurie užsiima bendrovių kūrimu, kad jie man įsteigtų įmonę, o pati galėčiau koncentruotis į tai, ką norėčiau daryti“, – teigė dizainerė.

Garsaus lietuviško prekių ženklo kūrėja teigė, kad jos turima biurokratijos baimė susijusi su nenoru skirti daug laiko ir pastangų „popierizmui“.

„Kai pradėjau kurti savo drabužių liniją pinigų daug neturėjau, dėl to stengiausi daryti viską pati arba naudodama mažiausius išteklius“, – sakė verslininkė, pridūrusi, jog šiandien jai sunku suvokti kaip buvo viskas atlikta su itin mažu to meto biudžetu.

Baisiau neįgyvendinta, o ne pavogta idėja

Dar viena iš priežasčių, atbaidančių lietuvius nuo savo verslo kūrimo, dažnai yra įvardijamas kapitalo trūkumas. Tiesa, pasak investuotojų verslo projektams ieškančio „Verslo angelų fondo“ atstovo, tikint savo idėja pinigų rasti galima visada.

„Reikia pačiam susirinkti komandą arba ateiti pas mus su idėja, gal mes pasiūlysime komandą, parašysime finansinius planus. Bet tokiu atveju turėtų būti unikali idėja“, – aiškino A. Variakojis. – „Turiu suprasti verslą pinigų kalba. Tačiau reikia ir spindinčių akių. Jeigu žmogus pats netiki idėja, kaip aš galiu į ją dėti savo pinigus?“.

Investuotojo teigimu, plėtojant verslą svarbu neatmesti ir idėjos apie verslo partnerį, turintį ne tik finansinių išteklių, bet ir galintį pasidalyti praktiniais patarimais. Be to, galvojant apie savo verslą ypač svarbu būti drąsiam ir dalytis savo turimomis idėjomis.

„Kalbėkime apie savo idėjas ir problemas garsiai ir atsiras tas, kas išgirs. Aišku, kas nors gali pavogti idėją, bet man baisiau klausytis, kai žmogus pamato įgyvendintą idėją ir sako pats ją turėjęs prieš penkerius metus, bet jos neįgyvendinęs dėl kapitalo trūkumo ar biurokratinių kliūčių“, – teigė A. Variakojis.

Parsisiųskite „Swedbank“ programėlę išmaniajam telefonui

Apple parduotuve

Apple telefonams

Google play

Android telefonams
Reikia pagalbos?
Privatiems klientams:
1884
Verslo klientams:
1633
Informacija el. paštu:
info@swedbank.lt
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.