Žinių terasa

„Gedesa“: Šilutiškis atrado smulkiojo verslo sėkmės formulę

2016-08-08
„Gedesa“: Šilutiškis atrado smulkiojo verslo sėkmės formulę
  • Pradžia: Prieš 20 metų įkurta maisto prekių parduotuvėlė, per tiek metų tapusi neatskiriama bendruomenės dalimi.
  • Dabar: 4 samdomi darbuotojai.
  • Veiklos sritis: Prekyba maisto ir buities prekėmis.
  • Sėkmės paslaptis: Niekada nenuvilti kliento.
  • Ateities planai: Laimėtus 3000 eurų išleis asortimentui paįvairinti.

Šilutiškio verslininko Edmundo Aramino aplinkiniai retai kada prašo pasidalyti verslo kūrimo patirtimi – jis nevaldo verslo imperijų, neprekiauja naftos produktais ir nekuria revoliucinių technologijų. Viso labo prižiūri savo paties Knygnešių gatvėje Šilutės mieste įsteigtą maisto prekių parduotuvę. Tačiau išgirsti Edmundo istoriją ir patarimus būtų naudinga daugumai šių dienų verslo naujokų, nusprendusių dirbti sau. Edmundui pavyko sukurti ilgametį, beveik du dešimtmečius gyvuojantį verslą. Vertinant Lietuvos masteliais, tai išties labai daug, ypač turint mintyje, kiek per šį laiką susikūrė ir, neatlaikiusios konkurencijos, užsidarė mažų prekybos įmonių.

„Susirask gerą vietą, nesitikėk tapti superturtingu ir savo veiklai atiduok visą sielą. Turi gerai suprasti, ką darai ir ko reikia tavo pirkėjams. Yra tų mažų parduotuvių, bet kartais matai, kad savininkas pats nelabai supranta, ką joje daro“, – paklaustas, kokia jo ilgaamžio verslo formulė, vardija E. Araminas.


Visi klientai – pažįstami

Įmonės „Gedesa“ įkūrėjas ir vadovas – tipiškas smulkusis verslininkas, kuris į savo parduotuvę užsuka beveik kasdien. Tvarko ūkinius reikalus, iškrauna prekes ir bendrauja su klientais, kurių didžiąją daugumą pažįsta asmeniškai. „Kokie 98 proc. mūsų klientų yra nuolatiniai klientai, aplinkinių namų gyventojai. Praktiškai esame kaip kokia maža bendruomenė – žinome beveik visų vardus, gyvenimo istorijas ir poreikius. Nors lyginant su pradžia, nedaug kas ir pasikeitė – kaip dirbome tuomet, taip ir dirbame, tik dabar „šlifuojame“ tai, ką sukūrėme, ir stengiamės iš anksto numatyti pirkėjų norus“.


Verslą kūrė su žmona

Verslą su žmona E. Arminas pradėjo 1996 metais, kai buvo kilęs mažų parduotuvių steigimo vajus: „Kas tik kokį verslą bepradėdavo, tai būdavo mažmeninė prekyba maisto prekėmis. Tų parduotuvių buvo vos ne kiekvienam gyventojui po vieną. Tiesa, nemaža dalis jų ilgainiui dingo, o mes išgyvenome ir dirbame toliau“.

Pati pirmoji Araminų įkurta parduotuvė buvo ta pati maisto parduotuvė „Elona“, kuri veikia ir šiandien, tik dabar ji su kita iškaba. „2003-aisiais įstojome į smulkiųjų mažmeninės prekybos įmonių aljansą „Aibė“, todėl virš įėjimo kabo jų iškaba. Tačiau per tiek laiko, kiek veikiame šiame miegamajame rajone, žmonės taip įprato prie mūsų parduotuvės, kad daug kas žino senąjį pavadinimą, nors tos iškabos jau daug metų nebėra. Jungtis į smulkiųjų tinklą buvome priversti dėl konkurencijos – jei nesi būryje, išgyventi mažiesiems yra sunku“, – sprendimą paaiškina pašnekovas.

Šiuo metu E. Aramino parduotuvėje dirba keturios pardavėjos. Prie jų dažnai prisijungia ir verslininko žmona: „Pradėjome verslą su žmona, taip kartu toliau darbuojamės. Žmona dabar net daugiau laiko praleidžia parduotuvėje nei aš, pati stovi ir už prekystalio. Aš pats šiuo metu gal tik sekmadieniais nebūnu, nors pirmuosius penkerius šešerius metus nebuvo dienos, kad nebūčiau parduotuvėje, sekmadieniais taip pat“.


Kodėl čia nebūna nekokybiškų prekių?

Verslininkas atkreipia dėmesį, kad smulkiesiems labai svarbu išlaikyti savo klientą, todėl svarbus yra kiekvienas iš jų ir tai skatina aukščiau išsikelti reikalavimų kartelę. „Vienas didžiausių iššūkių smukiesiems prekybininkams – kaip nenuvilti savo kliento. Vargas tau, jei parduosi nekokybišką prekę ar pasiūlysi blogesnę kainą. Viena vertus, ir gėda – juk tave visi pažįsta. Kita vertus – jei savą žmogų, savo klientą apgausi, jis pas tave paskui šimtą metų neis. Jis gali nekokybišką prekę kokiame prekybos centre nusipirkti ir po dienos kitos vėl ten eis, nes ten juk nieko nepažįsta. O čia, mažose parduotuvėse, pirkėjai tikisi kitokio požiūrio ir santykio“.


Svarbus kiekvienas klientas

Paklaustas apie konkurenciją, Edmundas pripažįsta, kad ją jaučia, tačiau tuoj pat priduria: „Mūsų prekybos plotas – 100 kvadratinių metrų, todėl viso kvartalo vis tiek negalėtume išmaitinti. Daugumai mūsų klientų esame, kaip aš sakau, „prisipirkimo“ ir geresnių pasiūlymų vieta. Būna, klientas apsiperka prekybos centre, bet grįždamas namo dar užsuka ir pas mus. O mes žmonėms stengiamės pasiūlyti išskirtinių prekių, taip pat įvairių akcijų. Mums padeda išsilaikyti tai, kad per daug metų pažinome savo klientą ir išsiaiškinome, ko jam reikia“, – pasakoja E. Araminas.

Verslininkas džiaugiasi šiais metais Lietuvoje vykstančia smulkiųjų verslininkų palaikymo akcija „Kiekvienas gali būti didelis“ – rugsėjį jį pasiekė smagi žinia, kad projekte dalyvaujanti jo įmonė laimėjo 3 tūkst. eurų prizą. Edmundas sako, jog už laimėtus pinigus parduotuvė galės įsigyti įvairesnių prekių, ir žada vėl dalyvauti artimiausioje akcijoje, kuri vyks spalio 16–18 dienomis.

Raktažodžiai:

Maisto prekės
Parsisiųskite „Swedbank“ programėlę išmaniajam telefonui

Apple parduotuve

Apple telefonams

Google play

Android telefonams
Reikia pagalbos?
Privatiems klientams:
1884
Verslo klientams:
1633
Informacija el. paštu:
info@swedbank.lt
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.