Žinių terasa

Kaip tapti virtualaus verslo guru?

2016-05-26

Elektroninės prekybos apimtys Lietuvoje auga, o mažoms ir vidutinėms bendrovėms ir pavieniams verslininkams elektroninė erdvė atveria vis didesnes tarptautinės prekybos galimybes. Ką verslui reikia žinoti apie el. prekybą – nuo ko pradėti ir kokių klaidų vengti? Apie tai, kaip tapti virtualaus verslo guru, kalbasi „Swedbank“ Lietuvoje Finansų instituto vadovė Odeta Bložienė, „PayPerClick“ vadovas Tomas Puodžiūnas, „Getshopin“ įkūrėjas ir vadovas Andrius Čepkus, bei Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininkas Vytautas Vorobjovas.

 

 

Besiruošiantiems pradėti prekybą internetu, o ypač – smulkiajam verslui, „Getshopin“ įkūrėjas ir vadovas Andrius Čepkus pataria neskubėti kurti savo e-parduotuvės platformos: „Susikurti savo e-parduotuvę visada spėsite, kai verslas įsivažiuos. Pats paprasčiausias variantas – e-parduotuvių nuoma“. Anot pašnekovo, tokiu atveju tiekėjas Jums pasiūlys visiškai automatizuotus sprendimus, pakaks įvesti informaciją ir keliais mygtuko paspaudimais atidaryti funkcionuojančią e-parduotuvę, kurios abonementinis mokestis dažniausiai siekia apie 30-50 eur per mėnesį. Tačiau didžiąją dalį investicijų ir darbo apima ne parduotuvės įkūrimo procesas, o vartotojų srauto palaikymas.

Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininkas Vytautas Vorobjovas pradedantiems internetinį verslą pataria skirti pakankamai investicijų klientų pritraukimui: „Kai atsidarote savo internetinę parduotuvę, tai yra tolygu kioskio atidarymui viduryje Labanoro girios. Ją suras pavieniai grybautojai, tačiau tai nesudarys srauto, kuris padės išsilaikyti“. Todėl įvertinus rinką bei savo tikslinę auditoriją, derėtų investuoti į parduotuvės matomumo didinimą pasitelkiant socialinius tinklus bei kitus marketingo sprendimus. Ne ką mažiau svarbu sudomintą srautą išlaikyti, o tai įgyvendinti padeda keletas esminių faktorių:

  • Kadangi e-parduotuvės lankytojų galimybės susipažinti su preke ribotos, privalu užtikrinti aukštą nuotraukų kokybę bei išsamius aprašymus, taip pat atsižvelgti į tikslinę auditoriją derinant stilistines detales;
  • Būtina suplanuoti komunikacijos su klientais procesą, konsultacijas ir atsakymus į kilusius klausimus teikti operatyviai;
  • Įsigijimo ir atsiskaitymo procedūra turi būti nesudėtinga, greita ir saugi. Pirkėjai palankiai įvertins ir galimybę rinktis iš kelių pirkinio pristatymo būdų.

Vienas didžiausių e-parduotuvės privalumų – tarptautinės prekybos galimybė. „PayPerClick“ vadovas Tomas Puodžiūnas skatina Lietuvos verslininkus drąsiai išbandyti užsienio rinkas: „Jeigu pasisekė Lietuvoje, dar didesnė tikimybė, kad pasiseks ir užsienyje – ten didesnė rinka, didesnė perkamoji galia“. Toks prekybos būdas labai parankus net ir smulkiajam verslui, ypač gaminančiam savo produktus, o dėl plačios rinkos nišinės prekės savo pirkėją čia randa daug paprasčiau. Puiki priemonė išbandyti galimybes tarptautinėje prekyboje yra ir kitos populiarios pardavimų platformos, tokios kaip ebay, amazon ar etsy. Ši praktika padeda išsiaiškinti savo produktų paklausą ir įvertinti asmeninės e-parduotuvės poreikį.

Atsižvelgus į svarbiausius aspektus įkuriant ir palaikant e-parduotuvės funkcionavimą, svarbu įsidėmėti, jog viena pagrindinių prekybos taisyklių šiuo atveju lieka nepakitusi: tik būdami dėmesingi klientui, įgysite jo lojalumą,  o kartu tai padės atrasti tobulintinas savo produkto ir pardavimo proceso sritis.

 

Parsisiųskite „Swedbank“ programėlę išmaniajam telefonui

Apple parduotuve

Apple telefonams

Google play

Android telefonams
Reikia pagalbos?
Privatiems klientams:
1884
Verslo klientams:
1633
Informacija el. paštu:
info@swedbank.lt
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.