Žinių terasa

Tallinna Kaubamaja: rinkoje darosi ankšta

2019-09-05

Antrojo ketvirčio rezultatai neženkliai viršijo lūkesčius

Antrąjį šių metų ketvirtį Estijos mažmeninės prekybos grupė „Tallinna Kaubamaja“ (TKM) uždirbo 182 mln. eurų pajamų arba 1,3 proc. daugiau už mūsų prognozę. Mus labiausiai nustebino grupės automobilių prekybos segmento pardavimai, kurie padidėjo iki 35,7 mln. eurų arba aukščiausio kada nors fiksuoto lygio. Didžiausio TKM segmento – prekybos centrų tinklo „Selver“ – pardavimai augo 5,9 proc. iki 118 mln. eurų. Tam didžiausią įtaką darė apie 5,5 proc. padidėjęs parduotuvių tinklo plotas. Skaičiuojame, kad pardavimų augimas naujose „Selver“ parduotuvėse (vienam kv. metrui) buvo mažesnis už pardavimų augimą senose parduotuvėse (+1,4 proc.). Kitų TKM segmentų pardavimai atitiko mūsų lūkesčius. Antrąjį šių metų ketvirtį grupės bendrojo pelno marža padidėjo 0,3 proc. punkto iki 24,9 proc. ir leido kompensuoti apie 1,8 mln. eurų padidėjusias veiklos sąnaudas. Sąnaudų augimą labiausiai paveikė apie 10 proc. padidėjęs vidutinis darbo atlyginimas. Eliminavus 16-ojo Tarptautinio finansinės atskaitomybės standarto (TFAS 16) taikymo įtaką, grupės EBITDA sumažėjo 2 proc. iki 12,5 mln. eurų ir buvo 2 proc. didesnė už mūsų prognozę.

Mažmeninės prekybos rinkoje stiprėja konkurencija

Ateinančiais metais Estijos mažmeninės prekybos rinka susidurs su tam tikrais iššūkiais. Visų prima, Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ tęsia žemės sklypų parduotuvėms supirkimą šalyje. Mes tikimės, kad 2020 m. pabaigoje „Lidl“ atidarys pirmąsias parduotuves. Antra, Suomijos „S-Group“ planuoja atidaryti dešimt naujų „Prisma“ parduotuvių Estijoje. Trečia, spaudoje spekuliuojama apie Prancūzijos prekybos tinklo „Auchan“ atėjimą į šalį. Šie veiksmai neišvengiamai padidins konkurenciją Estijos mažmeninės prekybos rinkoje.

Ilgalaikės „Selver“ pardavimų prognozės sumažintos

Atsižvelgdami į didėjančią konkurenciją, mes sumažinome prognozuojamus „Selver“ parduotuvių pardavimus. Mes tikimės, kad nuo 2021 m. „Selver“ pardavimų augimas (vienam kv. metrui) mažės apie 3 proc. Kita vertus, mes atidėjome TKM planuojamas investicijas į Talino universalinės parduotuvės atnaujinimą, o tai leido padidinti šio grupės segmento prognozuojamus 2020–2021 m. pardavimus. Atsižvelgdami į atliktus prognozių pokyčius, mes sumažinome TKM tikslinę kainą nuo 9,1 eurų iki 9 eurų, bet palikome „neutralią“ rekomendaciją.

Daugiau informacijos apie „Swedbank“ Baltijos akcijų analizės produktus rasite čia.

Šiame straipsnyje pateikta rekomendacija ir tikslinė kaina yra pagrįstos akcijos analize, kuri buvo paskelbta 2019 m. liepos 25 d. 14.16 val. Tačiau tai gali būti ne paskutinė paskelbta akcijos analizė. Naujausios akcijų rekomendacijos ir tikslinės kainos yra prieinamos tik „Swedbank“ mokamos analizės klientams.

Parsisiųskite „Swedbank“ programėlę išmaniajam telefonui

Apple parduotuve

Apple telefonams

Google play

Android telefonams
Reikia pagalbos?
Privatiems klientams:
1884
Verslo klientams:
1633
Informacija el. paštu:
info@swedbank.lt
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.